Langkawi Island (Satu)
6:53 pm
Assalamualaikum & Hallooo,
Yes, aku kembali lagi. Tetiba semangat nak menaip and buat entry baru melimpah ruah. Hiks. Dan kali ni aku akan type pasal Trip aku to Langkawi Island. Wehooo. Thus, I can crossed one of the item in my Bucket List, which is short vacay with friends, even supposedly four of us but because of hal yang tak boleh elak, one of us terpaksa back off from this trip. Dan patutnya dia yang drive but in the end aku yang kena drive. Pfft, what an experience kau tahu. 😅
So, aku akan cerita serba sedikit pasal experiences aku pergi sini and a little bit of tips and tricks that aku harap aku tahu before aku pergi sana. Boleh kata kitorang agak kucar kacir jugak pergi sana sebab apa? aku and kawan aku yang pergi ni semua jenis depend dekat kawan aku yang A(back off) ni so lepas dia tarik diri banyak benda yang jadi tak tentu hala tapi sebab semua dah settle and dah bayar(part yang A uruskan) part plane dengan penginapan, so terpaksa la jugak teruskan. Takkan nak burn macam tu je, mahal gila okayyy(bagi adik-2 yang tak ada kerja macam kitorang). Thus, kami yang looser, introvert and kaki buat kerja last minute ni pun teruskan la trip ni tanpa si A.
Aku akan bahagikan pasal trip aku ni dalam beberapa entry sebab kalau masukkan sekali gus, confirm boring sebab aku punya karangan macam apa je. So, dalam first entry ni just sedikit pembuka bicara la pasal trip kitorang ni. Walaupun trip ni kucar kacir tapi serious experience ni memang susah nak cari sebab masa tu la kau akan bergantung kat diri kau sendiri and kawan-2 kau yang kat situ je. Kalau sakit ke sesat ke, kau mengamuk and settlekan sesama korang je bukan boleh minta parents datang jemput, tak pun panggil pakwe bantu kau (tapi pakwe tak ada, lulz) or takkan nak call lecturers kau mintak tolong settlekan hal kan? So, benda ni kira improve soft skill kitorang gak lah. Hahah
Dan sekian je dulu tentang pembuka bicara trip to Langkawi Island. Yeay.
Salam cinta dan sayang. Kbye

0 comments